جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۱۸:۳۸

در بازه زمانی پنج‎ساله به چه تعداد دریانورد نیاز است؟

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل موسسه علوم دریایی نفتکش پارس گفت: طبق برآوردها در سه گروه مهندس سوم، افسر دوم و مهندس الکترونیک در بازه زمانی پنج ساله 95-99 به هزار و 879 نفر نیروی متخصص کادر دریا نیاز خواهد بود. ‎مدیرعامل موسسه علوم دریایی نفتکش پارس از برگزاری نشست مشترک مراکز آموزش دریانوردی بالای 500 خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز اسحاق علی‎میر گفت: این نشست به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی و میزبانی موسسه آموزشی نفتکش پارس با حضور نمایندگان موسسات ودانشگاه‎های دریایی در مرکز آموزش تخصص‎های دریایی محمودآباد برگزار شد.


وی از جمله اهداف برگزاری این نشست را تربیت نیروی انسانی و تعیین سهمیه تربیت دریانورد برای آموزش‎های ورودی هر مرکز (افسر دوم، افسر مهندس سوم، افسر مهندس الکترونیک در بازه زمانی پنجساله 99-95)، چگونگی استفاده از سهمیه معافیت از نظام وظیفه اعلام شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح و بند ی ماده 66 و همچنین تعیین ساختار پانل نیروی انسانی در همایش ارگان‌های دریایی اعلام کرد.


مدیرعامل موسسه علوم دریایی نفتکش پارس گفت: در این نشست موضوعاتی همچون کمبود نیروی دریانورد، تربیت و آموزش نیروی انسانی دریانورد با توجه به افزایش ناوگان کشتیرانی تجاری کشور و اشاعه فرهنگ دریانوردی برای جذب جوانان در رشته‎های دریایی و حرفه دریانوردی، سیاست‎‎گذاری تامین نیروی انسانی و اولویت‎های مربوطه، و همچنین چگونگی استفاده از ظرفیت دانشگاه‎های کشور در این زمینه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


وی برآورد آماری از نیاز به نیروی انسانی دریانورد در بازه زمانی پنج ساله را از دیگر موارد مطرح شده در این نشست اعلام کرد و افزود: در این راستا و طبق برآوردهای انجام شده در سه گروه مهندس سوم، افسر دوم و افسر مهندس الکترونیک در بازه زمانی پنج ساله 95-99 به هزار و  879 نفر نیروی متخصص کادر دریا نیاز خواهد بود. مدیرعامل موسسه علوم دریایی نفتکش پارس ادامه داد: از این تعداد، 819 نفر در رده افسر سومی، 568 نفر در رده مهندس سوم  و به  492 در رده مهندس الکترونیک خواهد بود.


وی با بیان اینکه  این آمار به افزایش ظرفیت ناوگان کشتیرانی کشور، فراهم شدن امکانات برای کارورزی دانشجویان و عوامل دیگر بستگی دارد افزود: در این راستا دانشگاه‎ها و موسسات آموزش دریایی حاضر در این نشست آمادگی خود را برای پذیرش دانشجو و در صورت نیاز افزایش پذیرش ظرفیت تا دو برابر نیاز شرکت‌های کشتیرانی را در صورت فراهم بودن شرایط برگزاری کارورزی و بورسیه اعلام کردند.


علی‌میر، یکی دیگر از موارد مطرح شده در این نشست را مواد  9 و  66 قانون خدمت نظام وظیفه برای جذب دانشجویان بورسیه، ارتباط با شرکت‌های کشتیرانی خارجی برای برگزاری دوره کارورزی دانشجویان ایرانی و جذب این دانشجویان در این شرکت‎ها عنوان کرد. نشست مشترک مراکز آموزش دریانوردی بالای 500 با حضور مسئولان اداره دریانوردان و سازمان‎های تخصصی و بین‎المللی سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت ملی نفتکش ایران، موسسه علوم دریایی نفتکش پارس، اتحادیه مالکان کشتی، دانشگاه امام خمینی نوشهر، موسسه آموزشی کشتیرانی، دانشگاه صنعت نفت محمودآباد و دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار و دیگر موسسات آموزشی دریایی کشور در مرکز آموزش تخصص‎های دریایی محمودآباد برگزار شد.



  کد خبر : 2039
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :